93 arviota

Hammaslääkäripäivystys Pori

93 arviota
Hammaslääkäripäivystys tarkoittaa kiireellistä hammashoitoa, johon hakeudutaan esimerkiksi voimakkaan hammassäryn tai hammasvamman vuoksi.
Еtsi lähellä olevat klinikat

Mitä on hammaslääkäripäivystys?

Hammaslääkäripäivystys tarkoittaa kiireellistä hammaslääkärin hoitoa. Päivystykseen hakeudutaan yleensä silloin, kun oireena on särkyä tai hampaaseen on kohdistunut esimerkiksi onnettomuuden aiheuttama vamma.

Päivystyskäynnillä päivystävä hammaslääkäri tutkii potilaan hampaat huolellisesti pyrkien selittämään oireiden syyn. Diagnoosi varmistetaan yleensä röntgenkuvan avulla.

Päivystyksessä kolme yleisintä hoitotoimenpidettä ovat hampaan poistohampaan paikkaus ja juurihoidon aloitus.

Käsittelemme päivystyksellistä hammashoitoa kattavammin paikannuspalvelumme Hammaslääkäripäivystys -sivulla.

Hammaslääkäripäivystys Porissa

Kunnallinen hammashoito

Porin kaupungilla ajanvaraus kiireelliseen hammashoitoon tapahtuu arkipäivisin klo 8-16 päivystyksen ajanvarauksesta puh. 02 621 3625.

Arki-iltaisin (klo 15-21), viikonloppuisin ja arkipyhinä (klo 8-21) ajanvaraus tapahtuu soittamalla päivystysavun numeroon puh. 116 117, jossa toimii myös hammaslääkäripäivystys. Pori tarjoaa päivystyshoitoa kunnallisessa hammashoidossa vain akuuteissa tapauksissa.

Päivystykseen voi hakeutua silloin, kun suussa ilmenee esimerkiksi kovaa kipua, johon särkylääke ei auta. Tapaturman yhteydessä suun terveyden varmistamisen hoitaa päivystävä hammaslääkäri. Pori tarjoaa päivystyshoidot arkisin Satasairaalassa osoitteessa Sairaalantie 2 (K-rakennus).

Yöllä tapahtuva päivystys (klo 21-08) erittäin kiireellistä hoitoa vaativissa tapauksissa tapahtuu Turun yliopistollisen keskussairaalan yhteispäivystyksessä, jossa on myös hammaslääkärin päivystys. Pori tekee yhteistyötä Turun yliopistollisen keskussairaalan kanssa yöpäivystyksessä.

Lievempiä oireita kuten kivuttomia lohkeamia, vihlontaa tai proteesien ongelmia ei hoideta kiireellisessä hammashoidossa, vaan näiden hoito tapahtuu kiireettömän hoidon ajanvarauksen kautta.

Yksityiset hammaslääkäriasemat

Yksityisillä hammaslääkäriasemilla hoidetaan tavallisesti myös päivystyksellisiä vaivoja, mikäli ajanvarauskalenteri sallii kiireellisen ajanvarauksen.

Verkkosivumme paikannuspalvelu suosittelee sinulle sijaintisi mukaan hammaslääkäriasemia, joissa saattaa olla yksityinen hammaslääkäripäivystys. Pori tarjoaa useita vaihtoehtoja, sillä tietokannassamme on noin 13 yksityistä hammaslääkäriasemaa Satakunnan alueelta.