69 arviota

Hammaslääkäripäivystys Oulu

69 arviota
Hammaslääkäripäivystys tarkoittaa kiireellistä hammashoitoa, johon hakeudutaan esimerkiksi voimakkaan hammassäryn tai hammasvamman vuoksi.
Еtsi lähellä olevat klinikat

Mitä on hammaslääkäripäivystys?

Hammaslääkäripäivystys tarkoittaa kiireellistä hammaslääkärin hoitoa. Päivystykseen hakeudutaan yleensä silloin, kun oireena on särkyä tai hampaaseen on kohdistunut esimerkiksi onnettomuuden aiheuttama vamma.

Päivystyskäynnillä päivystävä hammaslääkäri tutkii potilaan hampaat huolellisesti pyrkien selittämään oireiden syyn. Diagnoosi varmistetaan yleensä röntgenkuvan avulla.

Päivystyksessä kolme yleisintä hoitotoimenpidettä ovat hampaan poistohampaan paikkaus ja juurihoidon aloitus.

Käsittelemme päivystyksellistä hammashoitoa kattavammin paikannuspalvelumme Hammaslääkäripäivystys -sivulla.

Hammaslääkäripäivystys Oulussa

Kunnallinen hammashoito

Oulun kaupungilla ajanvaraus kiireelliseen hammashoitoon tapahtuu arkipäivisin klo 7.45-16.00 (pe klo 15 asti) suun terveydenhuollon ajanvarauksesta ja asiakaspalvelusta puh. 08 5584 6430, jossa sovitaan akuutti hammashoito.

Oulu tarjoaa kiireellistä hammashoitoa pääsääntöisesti Dentopoliksessa(Aapistie 3), mutta osin myös muissa hammashoitoloissa.

Viikonloppuisin ja arkipyhinä Dentopoliksessa toteutettu hammaspäivystys on avoinna 10-15 ja ajanvaraus tapahtuu numerosta 044 703 6426.

Muina aikoina kiireellinen hammashoito tapahtuu OYS:n yhteispäivystyksen kautta. Asiakaspalvelu ja ajanvaraus tapahtuu numerosta 08 3152 655, jossa toimii myös hammaslääkäripäivystys. Oulu tarjoaa akuuttia hammashoitoa vain vakavissa tapauksissa.

Päivystykseen voi hakeutua silloin, kun suussa ilmenee esimerkiksi kovaa kipua, johon särkylääke ei auta. Tällöin apua voi antaa päivystävä hammaslääkäri. Oulu ei välttämättä hoida kiireettömiä oireita päivystyksessä. Lievempien oireiden, kuten kivuttomien lohkeamien, vihlonnan tai proteesien ongelmien hoito tapahtuu usein kiireettömän hoidon ajanvarauksen kautta.

Yksityiset hammaslääkäriasemat

Yksityisillä hammaslääkäriasemilla hoidetaan tavallisesti myös päivystyksellisiä vaivoja, mikäli ajanvarauskalenteri sallii kiireellisen ajanvarauksen.

Verkkosivumme paikannuspalvelu suosittelee sinulle sijaintisi mukaan hammaslääkäriasemia, joissa saattaa olla yksityinen hammaslääkäripäivystys. Oulu tarjoaa useita vaihtoehtoja, sillä tietokannassamme on noin 17 yksityistä Oulussa toimivaa hammaslääkäriasemaa.